• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #1. ПРИЕМАМЕ ПОРЪЧКА

    • Посетете в магазина на клиента и вижте как са изложени изделията на витрината.
    • Не се срамувайте да поискате от клиента фирмени поставки, стойки и др. за сътветната стока, ако има такива. Оригиналната опаковка също може да съдържа всякакв вид стойки, поставки и др. Прочети още...  
    • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

      Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

      Прочети още...  
    • 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

      photo by Boris Matijasevic

      1. Недостатъчно бял фон.

      Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

      Прочети още...  
    • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

      При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

      Прочети още...  
    • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

      За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

      Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

      Прочети още...

Фотографът Марк Мофет (Мark Мoffet) направил кариера за сметка на науката и фотографията, въпреки, че бил изключен от гимназията. Въпреки, че в семейството му нямало учени, той още на 12 години се интересувал от биологията и родителите му всячески го подкрепяли. Не минало много време и той станал полеви ассистент в изследователски проекти в Латинска Америка.

0
0
0
s2sdefault

Рон ван Донген (Ron van Dongen) е един от най-известните и уважавани фотографи от ботаническото направление, творящи днес. Подходът му към изобразяване на флората е съвременен и нов.

0
0
0
s2sdefault

В днешно време работите на Бурден имат по-голям смисъл, отколкото преди 20 години. Тим Бланки (писател)

0
0
0
s2sdefault

Винаги ще има хора, които гледат само техниката на изпълнение – главния въпрос, който задават е «как», докато в същото време други, любознателни се интересуват «защо». За мен лично вдъхновяващата идея винаги е значела повече от другата информация.

Мен Рей (Man Ray) се родил на 27 август 1890 г. в еврейско семейство,

0
0
0
s2sdefault

Красотата се рисува сама: и когато този процес достигне до апогея си – аз снимам.

Ернст Хаас (Ernst Haas) се родил на 2 март 1921 г. във Виена в семейството на крупен правителствен чиновник. Майка му била любител на изкуството и от детството се стараела да формира вкус към прекрасното у сина си. Даже и след като Хаас станал известен фотограф, той продължавал да се вслушва в съветите на майка си,

0
0
0
s2sdefault

Аз не успях да видя предела на възможностите на фотографията. Едва покорил един връх, друг започваше да ме примамва в далечината. И аз отново бях в началото на новия път.

0
0
0
s2sdefault

"В действителност всичко е малко по-различно, отколкото е ..."

Носителят на много награди фотограф Александър Петросян е прекарал десетилетия откриване на това, което е визитка на неговия роден град: ежедневните драми и комедии на Санкт Петербург.

0
0
0
s2sdefault

Искам да ви обърна внимание на най-голямото заблуждение за фотографията - терминът "професионална" се използва за успешни, по общо мнение снимки, а терминът "любителска" - за неудачните.

0
0
0
s2sdefault

Марио Морено (Mario Moreno) е фотограф, който през последните 16 години пътешества из Африка.

В преследване на "идеалния момент", когато светлината и сюжетът създават неповторим кадър, ...

0
0
0
s2sdefault

Бруно Бизанг (Bruno Bisang) се родил през 1952 г. и изкарал по-голямата част от младостта си в Аскона, живописно градче в италоговорящата част на Швейцария.

0
0
0
s2sdefault

Основният смисъл на моите фотографски цели се крие в „егоистичното“ желание да споделя на всяка цена, възхищението си от творческият гений на природата. Защото това е най-смислената, мъдра и безкористна пропаганда, която един фотограф може да си позволи.

0
0
0
s2sdefault

Изучаването на тези две дисциплини ми доказа, че сравнението между фотографията и живописта е напълно безполезно. Няма смисъл да се създават снимки, които са хубави само във връзката си с миналото и са оправдани само в сходството си с други видове изкуство. Напротив, винаги трябва да се гледа в бъдещето.

0
0
0
s2sdefault

Питър Берд (Peter Beard) се родил в Ню Йорк през 1938 година. На дванадесет години започнал да снима и веднага започнал за използва снимките в своите дневници, които водел от ранно детство.

0
0
0
s2sdefault

Вкусната, сочна и апетитна кулинарна фотография на Анна Вердина са прекрасен пример за това, че любителските снимки могат да предизвикат не по-малко емоции, отколкото професионалните.

0
0
0
s2sdefault

Боб Елсдейл (Вob Еlsdeyl) е увлечен истински от снимането на животни. Ето какво разказва той за своята работа:
«Фотографите често предупреждават, че не си струва снимането на деца и животни. Лично аз не съм съгласен с това.

0
0
0
s2sdefault

Фотографът от Минесота Джим Бранденбург (Jim Brandenburg), спокоен и склонен към съзерцание човек е един от най-квалифицираните и плодовити майстори на снимането на дивата природа. Налагало му се е да чака дълги часове, за да изглеждат естествено снимките му. Той твърди, че «фотографията е по-лесна за възрприемане отколкото текста…

0
0
0
s2sdefault

Страница 1 от 2

  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.