• 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

    photo by Boris Matijasevic

    1. Недостатъчно бял фон.

    Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

       
      Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.
    • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

      В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

      Прочети още...  
    • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

      1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

      Прочети още...

ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

 

При полево снимане с неголяма увеличение, фотоапарата може да се постави на статив и да се фокусира с гривната на фокуса на обектива. При това практически се променя разстоянието от обектива до обекта, което от своя страна влияе на композицията и мащаба. При снимане с мащаб 1:1 обаче, тези проблеми проблеми сериозно напомнят за себе си, тъй като всяко докосване на ринга на фокуса води до сериозно изменение на композицията и размера на обекта в кадъра.

Корекции на положението на статива при такова увеличение е просто невъзможно, доколкото всяко незначително придвижване на фотоапарата по такъв груб метод фоди до пълно разфокусеране на кадъра и дори да загуба на обекта във визьора.

Работата с фокусировъчни релси в полеви условия изисква търпение и практика. Закрепването на фотоапарата във вертикално положение /портрет/ става проблемно, тъй като неравномерното разположение на теглото прави системата неустийчива и податлива на вибрации. Още един проблем е увеличената височина на системата при захващането на релсите върху главата на статива. На метър от земята няма да има проблем, но ако и близко до повърхността и става трудно. Да не забравяме, че и обектът трябва да е абсолютно неподвижен /дори лек ветрец, или поклащане на тревичката провалят снимката/.
Всички грешки при снимане в голям мащаб стават очевидни!

+ позволяват фокусиране без да се променя мащаба и композицията.
+ благодарение на дългия ход на винта фокусирането дори е по-прецизно, отколкото от гривната на обектива.

- увеличава теглото и височината на цялата система - фотоапарат, релси, статив.
- благодарение на това прави системата по-неустойчива към вибрации.
- качествените модели са скъпи

0
0
0
s2sdefault
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.