• ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

    Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...

СВЕТОДИОДНО РИНГОВО ОСВЕТЛЕНИЕ

Сравнително евтина алтернатива на макроринговата светкавица. В повечето случаи прилича досущ на нея, като захранващият блок се закрепва към гнездото на светкавицата на тялото на фотоапарата.

В различните модели се вграждат различен брой светодиоди (LED)(до 60), като има възможност за управление на мощността дифузно, чрез намаляване на броя светещи диоди, така и чрез включвена на едната полуокръжност за едностранно осветяване (отгоре или отдолу, отляво или отдясно). Закрепят към резбата за филтри на обектива чрез адаптери.

Съществуват модели, които освен рингова, имат и две подвижни глави за по-широки възможности за творческа фотография. Има и модели, при които захранващият блок е интегриран към осветителното тяло, т.е. не е изнесен върху тялото на фотоапарата. Това позволява използването им с компактни фотоапарати, които нямат гнездо за външна светкавица.


+ Цена. Значително по-евтини от рингова светкавица.
+ Оценка на светлинния рисунък на сцената визуално, преди да се направи снимката, съответно фотоапаратът коригира експозицията при вече осветен обект.
+ Някои модели позволяват използването с компактни фотокамери, които нямат гнездо за външна светкавица.
+ Удобни за работа.


- Позволяват работа на много къси дистанции, като производителите дават максимална дистанция до 40-50 см., като в повечето случаи са в сферата на добрите пожелания.
- Енергоемки, кратък ресурс на работа. При постоянно осветление за разлика от светкавиците, характеристиката е продължителност на работа, а не в брой светвания (с един комплект батерии). При най-скъпите модели производителят дава 40 минути, които на практика са значително по-малко.

0
0
0
s2sdefault
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.