• ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...

МАКРООБЕКТИВ

Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

Неприятната новина е, че е и подчертано най-скъпия метод. Обичайният мащаб на съвременните макрообективи е 1:1 (изключения до 5:1), за разлика от по-старите модели, при които мащабът най-често е 1:2. Съществуват голям брой модели, които по качество (и на изработката, и на полученото изображение) и по цена се различават в широки граници. Изборът на един или два от цялото разнообразие зависи от целите и разбира се от финансовите възможности на фотографа. Ако снимането на цветя, натюрморт или продуктова фотография е вашата цел, за вас е достатъчен по-евтиния вариант (50-60 мм.). Използването на дългофокусен обектив (напр. 150 мм.) дори би било неудобно с оглед на това, че в подобни случаи мащабът на работа е 1:3, 1:5. Обратно, ако сте луди по макрофотолов, то вашия макрообектив е с фокусни дължини от 150 до 180, 200 мм. С него, без да се презорвате ще щракнете вашата любима пеперуда от достатъчно голямо за нея разстояние (за 180 мм. обектив, минималното предметно разстояние при мащаб 1:1 е 23 см., за сравнение при 50 мм. то е 4 см). Удобството си има и своите недостатъци - още няколко едри банкноти отгоре, по-ниска скорост на затвора, което пък веднага изисква допълнителна светлина и даже статив, който пък при макролов е крайно неудобен. Тогава на сцената се появяват макрообективите с фокусно разстояние 90, 100, 105 мм. като комромис между предимствата и недостатъците на изброените две групи. Последните са добро решение за портретна фотография.

Съществуват и редица обективи, най-често с променливо фокусно разстояние (зумове), които в обозначенията си съдържат представката "macro". Обичайният мащаб при тях е 1:3. това е крайно компромисен вариант за макрофотография и то не поради мащаба, колкото до качеството на изображението, което е "меко" и с недостатъчен детайл.


+ Специално конструиран за макрофотография.
+ Великолепен резултат.

Цена.

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.