• АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.
  • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.

МАКРОПРЪСТЕНИ

Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

Най-често се предлагат в комплект от три макропръстена с различна дължина, напр. 12, 20, 36 мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин. Необходимо е използването на огледално-рефлексен фотоапарат, тъй като пръстените се поставят между обектива и камерата. За разлика от проксарните лещи не водят до забележимо влошаване на картината, разбира се при разумното им използване. Ако вътрешното покритие не е плътно зачернено, това ще доведе до влошаване на крайния резултат (вътрешно отражение на светлината, водещо до понижаване на контраста на снимката ), дефект, избегнат при съвременните модерни макропръстени (и скъпи), предаващи цялата комуникация (включително и автофокус) между обектива и фотоапарата.
При избора на пръстени и обектив трябва да се вземе предвид следното - за достигане на мащаб 1:1 с обектив, кото дава мащаб 1:2 е необходимо да се поставят пръстени, равни на фокусното разстояние на обектива (напр. ако на Волна 50/2,8, която е с мащаб 1:2 се навият пръстени с обща дължина 50 мм., ще се получичи мащаб 1:1) В този случай обаче, светлосилата на обектива е 4 пъти по-малка при една и съща стойност на диафрагмата.
Фокусното разстояние на обектива също е от значение при използването на макропръстени. Колкото по-късофокусен е обектива, при използването на пръстен с определена дължина, толкова по-голямо е увеличението и по-малко разстоянието до обекта. В определени случай непосредственото разположение до обекта възпрепятства желаното осветяване и затруднява фокусирането.


+ Цена. Евтин вариант за макрофотография. Позволява използване на обективи, които вече имате.
+ В сравнение с проксарните лещи не внасят повече хроматични аберации или дисторсия в повече от нормалните за използвания обектив (изключение е използването на макропръстени с голяма дължина, където компенсацията на аберациите , както и резолюцията намаляват).

Недостатъци:
- Не позволяват използване с компактни (с несменяеми обективи) фотоапарати.
- Неудобни. Честата смяна на мащаба изисква смяна на броя на макропръстените. Частично проблема се решава използвайки макромех.
- При честа смяна на мащаба на снимане се налага сваляне на обектива което в полеви условия неминуемо ще доведе до прах в апарата и по матрицата.
- Понижават светлосилата на обектива. При използването на повече или по дълги екстендери бързо не достига светлина за успешно фокусиране.

0
0
0
s2sdefault
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.