• МОНИТОРЪТ КАТО ФОН ЗА СНИМАНЕ НА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ


    Аз използвах като фон и източник на светлина ... PC монитор. Да, мониторът може да се използва успешно за снимане на малки обекти!
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...

ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

  

Макроадаптер

Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

Увеличението на тази система се изчислява по формулата:

M=f2/f1

където M – увеличението, f1- фокусно разстояние на обърнатия обектив, f2- фокусно разстояние на основния обектив. Посочената формула е приблизителна и показва увеличението, което се получава ако двата обектива са фокусирани на безkрайност. Ако обектива, поставен на камерата позволява близък фокус (напр. макрообектив) полученото увеличение би било по-голямо. От формулата се вижда, че максимално увеличение би се получило при използване на телеобектив като основен (или да се използва при компактен суперзум на 200-400 мм. фокусно разстояние еквивалент) и късофокусен обектив като обърнат.


+ Цена. Използвате обективи, които вече имате. На практка може и без пари, придържайки обърнатия обектив с ръка, което разбира се е неудобно или използвайки гривните на два непотребни филтъра, слепени огледално един за друг. Съществуват и фабрични макроадаптери.
+ Позволява голямо увеличение, трудно достижимо по друг начин.
+ В сравнение с проксарните лещи хроматичните аберации са сведени до минимум, а в сравнение със специално произведените с тази цел макроконвертори цената е меко казано приятна.
+ Възможност за използването на метода както с огледално-рефлексни, така и с компактни фотоапарати.
+ Позволява използването на обективи от друг производител.


- Винетиране. За съжаление не всяка комбинация от обективи дава добри резултати. За постигане на оптимален резултат е необходимо предварително преди покупка или изработка на преходника между двата обектива да се направят опити, придържайки обърнатия обектив с ръка. Желателно е, обърнатия обектив да бъде максимално светлосилен.
- Фокусиране. сериозно предизвикателство е и откриването на обекта. Увеличението е фиксирано, т.е. възможността за кадриране е ограничена, фокусирането става с движение на фотоапарата към и от обекта. В случая най-удачно е използването на макрошейна и разбира се статив.
- Задната леща, както контактите и лостчето на скачащата бленда, са изложени на опасност от повреда.
- Губи се връзката на обектива с тялото (електрически и механични съединения).
- Ниска дълбочина на рязкост (DOF)

 

Обръщащ пръстен

Позволява закрепването на обърнатия обектив чрез резбата на филтъра директно към тялото на фотоапарата (reversing).
Оптичните формули на обективите са оптимизирани за възпроизвеждане на мащаби, по-малки от 1:1. Обръщайки обектива, обръщаме пътя на светлината през неговите елементи. На практика не бива да се очакват чудеса, 50 мм. обектив с мащаб 1:6 след обръщането му мащабът е 1:1,25. При 50 мм. макрообектив мащабът е 1:1 и 1:0,83, при 35 мм. обектив - 1:2 и 1:0,71.


+Цена. Използвате обективи, които вече имате. Съществуват и фабрични макроадаптери.
+Позволява използването на обективи от друг производител.


- Ниска дълбочина на рязкост
- Задната леща, както контактите и лостчето на скачащата бленда, са изложени на опасност от повреда.
- Фокусиране. Сериозно предизвикателство е дори намирането на обекта. Увеличението е фиксирано, т.е. възможността за кадриране е ограничена, фокусирането става с движение на фотоапарата към и от обекта. В случая най-удачно е използването на макрошейна и разбира се статив.
- Позволява работа само с огледално-рефлексни камери.
- Губи се връзката на обектива с тялото (електрически и механични съединения).

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРАНЕ ПРИ МАКРОСНИМКА

    Две думи за фокуса

    Няма човек, който се занимава с фотография да не се е сблъсквал с подобен проблем: разглеждаш снимките си и виждаш, че част от тях не са резки. Особено обидно е, ако нерязка е най-интересната сюжетно или композиционно снимка.

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.