• ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

    Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...

УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

 

Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

Представката "макро" се използва при всички вариации на снимане в едър план (дори портрета), а също се използва от производителите на обективи. Ние ще приемем увеличения от 1х до 20х. При увеличения над 20х би било правилно използването на представката "микро".
Увеличение, по-голямо от мащаб 1:1 е границата, която дели снимка в едър план от макроснимка. По-голямото увеличение означава, че изображението на обекта върху сензора е по-голямо от реалния размер на обекта. Например, ако снимаме обект с дължина 5 мм. в мащаб 2:1 (1:0,5, 100% увеличение, 2х, увеличение два пъти) неговото изображение върху филма/матрицата ще бъде 10 мм.
Терминът "увеличение" в макрофотографията показва съотношението между реалния размер на снимания обект и размера на неговата проекция върху матрицата или филмовата лента. За да се изчисли коефициента на увеличение е необходимо втората стойност да се раздели на първата. Увеличението може да се измерва в проценти, пъти (1х, 5х....) или се записва като сътношение 1:x. Например, 50% (1:2) или 100% (1:1, размера на изображението на обекта върху лентата/матрицата е същия като реалния му размер).
На корпуса на някои макрообективи има скала с мащабите. Снимка, с увеличение, по-малко от 1:1 върху филма/матрицата обектът е в умален вид. И ако в традиционната фотография говорим за разстояние до обекта, което определя неговия размер в кадъра, в макрофотографията значение има увеличението.
Значение за увеличението и мащабът има и физическият размер на кадъра. При мащаб 1:1 снимайки с 35 мм. камера в кадъра ще се събере обект с размери до 24х36 мм. Ако искате да поместите по-голям обект, ще трябва да използвате по-малко увеличание. За повечето цифрови огледално-рефлексни при мащаб 1:1 в кадъра ще се "намести" обект с размери 16х24 мм.

На горната снимка виждате дама от вида Calopteryx splendens, чиято дължина е приблизително 70 мм. Ще я снимаме с лентов огледално-рефлексен апарат с размер на кадъра 24х36 мм. като сменим мащаба няколко пъти.

 

Мащаб 1:2, реалното изображение е намалено 2 пъти, т.е. в кадъра 24х36 са вместени приблизително 48х72 мм.

 

Мащаб 1:1, lifesize, размерът на реалното изображение и размерът на изображението върху филма са равни, т.е. в кадъра 24х36 мм. са вместени точно 24х36 мм.

 

Мащаб 2:1, тук имаме увеличение 100%, 2х, 2 пъти, т.е. в кадъра 24х36 са вместени приблизително 12х18 мм.

 

Мащаб 4:1, тук имаме увеличение 200%, 4х, 4 пъти, т.е. в кадъра 24х36 са вместени приблизително 6х9 мм.

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • СВЕТОДИОДНО РИНГОВО ОСВЕТЛЕНИЕ

    Сравнително евтина алтернатива на макроринговата светкавица. В повечето случаи прилича досущ на нея, като захранващият блок се закрепва към гнездото на светкавицата на тялото на фотоапарата.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.