• ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #1. ПРИЕМАМЕ ПОРЪЧКА

    • Посетете в магазина на клиента и вижте как са изложени изделията на витрината.
    • Не се срамувайте да поискате от клиента фирмени поставки, стойки и др. за сътветната стока, ако има такива. Оригиналната опаковка също може да съдържа всякакв вид стойки, поставки и др. Прочети още...  
    • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

       

      • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
      • Прочети още...  
      • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

        Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

        Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

        Прочети още...

ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

Индекс на статията

 

Последни щрихи

Внимателно проверяваме кадъра за наличие на дефекти и при необходимост използваме инструмента Stamp за ретуш. На този етап и само в случай на необходимост може да се изчисти шума. В този случай не се налага. Снимката е готова на практика.
Следващият етап е увеличаване или намаляване на размера. Най-лесно е еднократно премащабиране до необходимия размер, но това не е най-добрия вариант. При подобно премащабиране се губят дребните детайли на изображението, възможни са съществени изменения на малките текстури. За намаляване на изкривяванията може да се използва стъпково намаляване на размера - на няколко стъпки от по 10%, като всеки път изображението се изостря. Но отнема време. Затова е по-удобно да се използват специализирани плъгини, напр. Extensis Pxl SmartScale и Lizardtech Genuine Fractals Print Pro. Кой от тях да се използва е въпрос на лични предпочитания. Всеки от тях работи с 8-битов TIFF, за последен път оценяваме цвета и тоналността на снимката и конвертираме (Images \ Mode \ 8bits/Cannel).

Заключителния щрих в обработката на фотографията и повишаването на резкостта и. Това е необходимо по няколко причини. Първо, заради особенностите на матрицата на цифровите фотоапарати, където сензорите за червения, синия и зеления цвят са разположени отделно. Второ, след ммащабирането на изображението неговата рязкост леко намалява. При снимане в JPEG резкостта се повишава автоматично още във фотоапарата, при снимане в RAW тази задача пада на нашите плещи. Можем да се възползваме от PhotoShop (Unsharp Mask), но отново това не е най-добрият изход. Този инструмент работи грубо и изображението след обработката изглежда неестествено. Има два (поне на мен са ми известни толкова) алгоритъма за коректно повишаване на резкостта. За да не преразказвам всичко отново, ето линкове с описание на двата метода: Метод 1 и Метод 2. И двата метода работят акуратно и добре, и аз спрях използването на Unsharp Mask. 
Да се върнем на снимката. Доколкото дребните текстури, като тези на твърдите криле на бръмбара-гробар са критични към повишението на резкостта, използваме HighPass с малък радиус 0,4. В останалите случаи стойноста е най-често 0,6-0,7. Подбирайки стойността и степента, ние можем да подберем оптималния вариант за повишаване на резкостта, когато детайлността и отчетливостта на снимката се подобряват значително, като се запазва пластичността на изображението. При обичайното повишаване на резкостта с инструментите на Photoshop (Filter \ Sharpen) достигането до тази цел е неуспешно. 
Последният детайл - добавяне на рамка. Няма смисъл да се рисуват сложни рамки - излишно претруфената и ярка рамка разваля снимката, отвличайки вниманието от нея. Рамката трябва да е утилитарна - нейната цел е да придаде на снимката завършен вид, да огради сюжета от влиянието на фона, да подобри възприемането му. Рамките могат да са и асиметрични, понякога това позволява да се подобри композицията на фотографията. Ето окончателният вариант на тази снимка.
В заключение ще напиша още веднъж това, с което започнах. Възможностите на съвременните програми за обработка на изображения са много големи и към една и съща цел може да се стигне по различни пътища. И съм сигурен, че е възможно тази снимка да се обработи по-добре, само трябва да се намери тази възможност. 
2005 ©  Владимир Блинов
Снимкa автора
 
0
0
0
s2sdefault
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.