• ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...

10 СЪВЕТА ЗА СНИМАНЕ НА ПОРТРЕТ В СТУДИО

photigy.com

Работата в студио напълно се различава от снимането на открито, особено в частта и снимане на портрети.

Навън е лесно да се акцентира върху лицето на модела, а и околната среда внася своето въздействия. Освен това студиото разполага със сложно светлинно оборудване и фотографът сам трябва да създаде светлината, а не да се адаптира към съществуващата.
Затова студийната снимка често плаши младите фотографи, довеждайки ги почти до нервен срив. Ето 10 съвета за снимане в студио, които реално могат да ви помогнат.

1. Мислете за студийното снимане като за игра на боулинг

Photo By Chuybregts

При снимане в студио моделът не променя мястото си, а вие се движите напред и назад. Ако се преместите встрани, можете да нарушите рисунъка на осветлението. Същото се отнася и за модела. Вместо да направите две крачки встрани, помолете модела да се завърти.

2. Използвайте посоката на часовниковата стрелка

Photo By Bethan

Често моделът и фотографът се движат в различни посоки, като за модела вашето дясно е ляво. Така наистина може да се получи объркване. В същото време завъртане по или срещу часовниковата стрелка и за вас, и за модела е еднакво.

3. Къде е ляво, къде е дясно?

Photo By TheTruthAbout

Ориентацията по часовниковата стрелка помага в някаква степен, но понякога е необходимо да се използва ляво и дясно. Професионалните фотографи задават посоката от позицията на модела, за да не се замисля и да изпълнява веднага. Важно е в началото да го уточните с модела, особено ако не е професионален.

4. "Твърди" обективи

Photo By Widdowquinn

Има и винаги ще има аргументи за използването на вариообективи в студийното снимане, но ако има такава възможност, използвайте твърди обективи. като правило са по-резки и по-светлосилни. Ако използвате кропка, не го забравяйте при избора на обектив. За фулфрейм Canon фотографите предпочитат 85 мм f/1.2 и 135 мм f/2, а за кроп 50 мм f/1.2 и 50 мм f/1.4. Фотографите, снимащи с Nikon предпочитат 85 мм f/1.4.

 

0
0
0
s2sdefault
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.