• РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...  
  • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...

ПАНИНГ, ПАНОРАМИРАНЕ (PANING)

Панорамирането е един от вариантите за предаване на движението в кадъра, с което фотографът проследява движещ се обект, водейки го с обектива.

 

Идея, на пръв поглед елементарна, но изискваща определени навици. И така, в съответствие с прогресивните методики трябва да навлезем в теорията и да обясним този феномен...

Движението в кадъра може да бъде показано по различни начини, като се започне от баналното "замразяване" на обекта на снимката в полет, скок или напълно неестествена поза, в резултат на което става ясно, че не е възможно бузите на човек така странно да се издуват от насрещния вятър и завършва с "размазване" на едни или други обекти в кадъра. "Размазването" само по себе си зависи от скоростта на движение на обекта и съответната скорост на сработване на затвора. Съответно, размити могат да бъдат както самият обект (например на авторали, когато ви се иска да подчертаете окръжаващата атмосфера или да покажете скоростта), или фонът (когато искате да покажете обекта на снимката в движение), всичко зависи от намеренията на фотографа. Разбираемо е, че да се отразят емоциите на спортиста е по-лесно, ако той отчетливо се отделя от фона.

Сега към практиката, преди да отидете да снимате, запомнете няколко съвета:

  • основният параметър при снимането на движение е скоростта на затвора, средната му стойност не трябва да е по-висока от 1/30 сек. Автомобили могат да се снимат на 1/60 или даже 1/125 сек., защото се движат бързо, вървящи хора на по-ниска скорост - 1/25 или 1/15, още по-ниска скорост рискува загуба на резкостта на снимката като цяло, но с включена оптична стабилизация или от статив е напълно възможна
  • много полезни в спортната фотография при движещи се обекти са стативът или моноподът (първият лесно се превръща във втория със свиването на краката му) - те позволяват апарата да се фиксира в една плоскост, правейки движенията линейни, без хаотични трептения
  • от известно време производителите предлагат стабилизация на матрицата, която придава "плавност на хода" при преместване на фотоапарата, която се изразява в прави линии на кадъра (оптичната стабилизация е още по-добра).
  • Много хубаво нещо е следящият автофокус, който трябва да е включен.
  • За използването на ръчен фокус е трудно да се говори, това е въпрос на рутина, АФ при всички случаи е по-добре, даже когато не е надежден... в края на краищата винаги можете да го блокирате с копчето AE/AF lock
  • Предвид това, че в последно време практически всички производители използват по подразбиране единичен АФ с потвърждение (AF single), има смисъл да превключите на следящ АФ (AF continuous), защото иначе ще загубите критично много секунди
  • задължителен параметър е серийна снимка, защото именно в този отрасъл на фотографията скорострелността не е просто "мярка", а практически гарант, че ще имате повече добри кадри
  • Да преминем към самата снимка:
  • подгответе се за купища бракувани снимки, запасете се с достатъчно памет
  • включате АФ в режим следящ AF или по централна точка, но в режим AF-C (без потвърждаване на фокуса)
  • включете стабилизатора или/и поставете фотоапарата на статив, можете да подпрете лактите на тялото си
  • старайте се постоянно да държите обекта в центъра на кадъра, следвайки го с обектива - някои се изхитряват да гледат с двете си очи, защото в динамично развиваща се ситуация може да се случи нещо интересно извън границите на кадъра
  • прогнозирайте развитието на ситуацията, подгответе се отрано (можно даже предварително да фокусирате ръчно или да използвате блокирането на АФ)
  • използвайте обкръжаващата ви обстановка, имитация на панинг може да се заснеме и на най-простата въртележка, сядайки срещу детето и притискайки фотоапарата към рамото си
  • не тъгувайте за изпуснатите кадри, ще изтървете още повече
  • редовно проверявайте и коригирайте експозицията, помнете, че съвременните апарати го позволяват
  • мислете самостоятелно, ако написаните горе съвети противоречат на вашите собствени мисли, плюйте на тях и експериментирайте, опитайте свои начини
    И изобщо, главното в този процес е интересът към него и възможността да мине през душата ви.

2008 ©  UncleSam

 

0
0
0
s2sdefault
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.