• РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...

CAMERA TOSSING ИЛИ КАК ДА УБИЕМ ФОТОАПАРАТА СИ

Всеки начинаещ фотоекспериментатор (това е оня, който не жали фотоапарата си и се опитва да заснеме нещо неразбираемо така, че да е непонятно в еднаква степен и на всички останали)

с времето излиза от рамката на баналното щракане на лица и се опитва да преодолее труден път, като правило от простото към сложното: в началото макро, след това нощна фотография, после панорами, HDR, после си подхвърля фотоапарата и чак тогава преминава към аерофотоснимки. Това не е нищо друго, освен чисто технически аспекти на фотографията, които не са свързани с изкуството фотография. Тук нещата се свеждат до владеенето от фотографа на чисто технически трикове на снимане, които не подсказват дали същият фотограв ще навлезе в изкуството. Самият технически процес обаче е увлекателен.

Снимането с подхвърляне на фотоапарата от приведения по-горе списък е не само най-опасното, но и доста бързо завладяващо занятие. Достатъчно е да се погледне получения резултат и става ясно: огнените линии в кадъра привличат погледа на зрителя и е възможно да кажат нещо на някого. Интересно е, че всеки "подхвърлен" кадър е уникален, за да се повтори треакторията на фотоапарата за времето на заснемането трябва да се използва компютърно моделиране. Така, че уверено можете да отречете, че утре ще откриете тези линии в природата или у маниака с брадва в главата. Завладяващо зрелище.

Трябва да разберем кое, как и най-важното - защо. Всъщност на последния въпрос ние вече отговорихме.

Първо, има два варианта на техника на снимане:

  • Използване на недостатъчно осветеност и ярки светлини от всякакъв вид за получаване на размазан кадър и създаване на ефект на движение или полет - най-перспективната днес издънка на фотографията в кръговете на хвърлящите фотоапарати.
  • Подхвърляне на фотоапарата достатъчно високо, с използване на ярко осветление и високи скорости, за да запечатате собственото си изображение от птичи поглед.
  • Веднага ще кажем, че това занимание е опасно не само за фотоапарата, но и за самия фотограф: фотоапаратът може да падне не само върху асфалт или на пода, но и на вашата глава (или още по-лошо, на главата на друг човек).
  • Отрано се сбогувайте със своя фотоапарат - рано или късно ще го разбиете, даже и ако е най-здравият. Това е електроника, и като всичко електронно има способността да се чупи, в т.ч. и от механични повреди.
  • Изберете евтин и здрав модел: предимство има метален корпус без издадени части или с груб корпус и изработка (вгледайте се в Canon серия A, Olympus серия mju SW или който и да е китайски евтин).
  • Увечете се, че фотоапаратът има таймер, като 2 сек е за предпочинате през 10 сек.
  • Разгледайте характеристиките: ако няма режим "приоритет на скоростта", то поне трябва да има "нощна снимка", която позволява дълги експонации (4 сек. е максимумът, защото в полет фотоапаратът се върти достатъчно бързо и за 4 сек. можете да направите повече от един оборот около оста си).
  • Допълнителни функции от рода на снимане през интервал (time-lapse recording), са само плюс, защото с едно подхвърляне позволяват да се направят няколко кадъра.

Сега да помислим за мерките за безопасност. Разбира се, както вече споменахме, при увлечение от този жанр вие ще разбиете фотоапарата си рано или късно, но е за предпочитане да го разбиете късно, отколкото рано. Също така трябва да се предвидят възможностите за минимализиране на загубите, по точно вероятността от тяхното възникване. В края на краищата можете и да не го хванете, защото на картата памет нищо няма да и има, но снимката в полет в края на краищата е метод на пробата и грешката, и получаването на добър резултат се определя от опита.

  • Най-простия начин - вземате дълъг за мобилен телефон или флаш памет, но не го закачайте по обичайния начин, защото е предвидено за малка тежест, а здраво го вържете за халките на корпуса на фотоапарата. Би било погрешна стъпка предявяване на претенции към производителите на ремъци.
  • Като вариант може да се прибегне до помоща на асистент в лицето на приятел/приятелка/съпруга и т.н., който може да държи в ръцете си голям сак или всяко устройство, способно меко и точно да хване подхвърления фотоапарат. Например, ако на обикновен спортен обръч се опънат найлонови килоти, може да се получи достатъчно добро приспособление за лов на фотоапарати, само дето може да пружинира.
  • Запасете се със мека шапка, за да минимизирате риска от получаване не цицина на най-ценния орган, в противен случай изкуството може да тъгува.
  • Може да се използват възглавнички, одеала, матраци и др. За да съхраните фотоапарата с още по-голяма вероятност.

Да преминем към техниката на снимане. Както казахме, има две основни направления, които се различават технически.

1. Използване на продължителни ескпозиции и ярки светлини. Най-добре е да се започне в помещение и невисоко подхвърляне на фотоапарата, като източник на светлина използвате телевизора и лампите, а в качеството на капан - възглавница на земята или леглото. Направете съответните настройки: чувствителност Auto или по ваш вкус (размитото изображение можете да избавине лесно от шума практически без да се засяга резкостта), скорост около 1 сек. (приоритет на скоростта, ръчен режим или режим "нощна снимка" - само ако няма ръчен режим), може и по-ниска, а според резултатите променяйте стойностите. Необходима настройка е включване на таймера, който в болшинството фотоапарати след всеки кадър трябва да се включи отново (по-добре е да се използва кратката пауза, около 2-3 сек., 10-секундният таймер силно забавя процеса на експерименти). Отначало просто подхвърляйте, след това го правете съз завъртане (лупинги). Задължително проверявайте резултата на дисплея на фотоапарата, анализирайте, коригирайте параметрите на експозицията. Използвайте ръчна фокусировка върху обекта, ако няма автоматична. При автоматични настройки на експозицията (всички, освен ръчния) бъдете акуратни с източниците на светлина - или коригирайте експозицията на минус, или закривайте обекта , за да бъде осветеността нормална, без преекспониране.

Техниката е проста: настройка на експозицията, включване на таймера - фокусирне върху светъл обект - натискане на спусъка - подхвърляне във въздуха малко преди задействането на затвора - връщане на фотоапарата при собственика си (трябва да се хване) - проверка на резултатите - анализ - проверка на експозицията, включване на таймера и всичко отначало.

След това, ако фотоапаратът е оцелял го свързвате с компютъра, източвате снимките (или вадите картата памет и източвате през четец на карти) редактирате във Фш: отстранявате шума, ако има, променяте тона на цвета, наситеността, помнете, че снимката винаги ще е абстрактна, затова е необходимо да се позасили цвета.

Може да се започне и със закачане на апарата на ремък, като след подхвърляне не го хващате а го оставите да се "обеси" на дългия ремък ... ключовите думи са: "процес" и "експеримент".

2. Използване на кратки експонации и високо подхвърляне. По-сложно за реализация, а резултатът по-рядко се получава интересен. пользование коротких выдержек и высокое подкидывание Целта на подхвърлянето в този случай е опит да се заснеме нещо, намиращо се на земята (себе си, напр.), затова се хвърля високо. Етапите са същите, само трябва да се използва кратко експониране (1/125 е вече добре, но ако светлината позволява 1/500, това е значително по-добре) в ръчен режим или режим "приоритет на скоростта" или режим "спорт". Поради липсата на светлина се снима само денем. Необходими са сак и чуство за време (за да може фотоапаратът да снима , когато е в най-високата точка). Не трябва да се придава въртеливо движение на фотоапарата, обратно, трябва да се подхвърли с две ръце така, че обективът да гледа към вас. Използването на ръчен фокус е желателно.

Техниката е същата: настройка на експозицията, включване на таймера - фокусирне върху отдалечен неутрален обект - натискане на спусъка - подхвърляне във въздуха малко преди задействането на затвора - улавяне на фотоапарата или падане върху мека трева - проверка на резултатите - анализ - проверка на експозицията, включване на таймера и всичко отначало.

Ремъкът няма да помогне, по скоро си спомнете уроците в час по физическо възпитание и лова на пеперуди.

В заключение ми се ще да кажа няколко думи за подхода: изплюйте се върху мненията на опитните фотографи, защото те никога не са се занимавали с подобни неща (и правилно, да рискуват скъпоструваща техника е върхът на безумието) - тук важна е техниката на снимане. Експериментирайте с различни източници на светлина, с ББ, въртете снимката във Фш или конвертора, играйте си със скоростта и видочината на подхвърляне ... като цяло се старайте процесът да е увлекателен (какъвто е) - в края на краищата това не е изкуство, а просто развлечение. Успешни снимки! Помнете, че новогодишната елха също е източник на огньове, с нея също можете да опитвате.

2007 ©  UncleSam

 

0
0
0
s2sdefault
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.