• ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • МОНИТОРЪТ КАТО ФОН ЗА СНИМАНЕ НА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ


    Аз използвах като фон и източник на светлина ... PC монитор. Да, мониторът може да се използва успешно за снимане на малки обекти!
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...

СКАНОГРАМА - СНИМАНЕ БЕЗ ФОТОАПАРАТ

За да се занимаваш с фотографско изкуство не е задължително да вземеш в ръцете си фотоапарат и да тръгнеш да снимаш.

Съвременните компютърни технологии позволяват вместо фотоапарат да се използва… всеки не много скъп плосък скенер.

За мен мотив да се захвана със сканография стана недостигът на време. От друга страна желанието за творческа реализация не угасна, и тогава дойде идеята вечер (а сега и до късна нощ) като инструмент да използвам старичкия си Epson.

Оттогава минаха три години. Смених три скенера - уви, подготвителната работа е дава 80% технологични загуби и води до бързо амортизиране на техниката. За един кадър се случва да направя 30-70 предварителни прегледа. Много време се губи за аранжиране на сюжетно важните елементи на изображението. Нужно е да се отдели внимание на фона, за който използвам разноцветни тъкани и хартия, фолио и т.н.

Често издевателствам над техниката, която не е предназначена за такива занятия: на скенера слагам метални и стъклени предмети. Изхитрявала съм се да сканирам чугунена ютия, като първо сложих допълнително стъкло.

В първите опити със сканографията ме привлече техническата страна - качеството на изображението беше изумително! Фактически на изхода аз получавах диапозитив с размери 20 х 30 см! Но с времето възторга поутихна…

Защото формата, колкото и съвършена, е само една от съставките на фотографското изображение. Ако в него не се вложи идея, авторско отношение, мисъл, преживяване и чувства - то ще остени само технически безупречна репродукция.

Затова, преживявайки етапа на възторга пред тази удивителна технология, аз превключих вниманието си върху съдържанието - предаване в изображението на усещане за време и пространство - и от единични работи преминах към серии и творчески проекти. Един от проектите възникна спонтанно… У дома в кухнята виси стара дъска за рязане. Тя е столетница, служила е още на баба ми. И макар вкъщи да има няколко такива дъски, аз по навик обичам да готвя именно на нея, в моето домакинство тя е прима.

И в един прекрасен ден готвех поредната вечеря гледайки връчването на наградите Оскар за второстепенна роля. В този момент възникна идеята да направя моята дъска актриса. Така се появи серия с името "Старата дъска за рязане". Главните герои - зеленчуци, плодове, риба се сменят, но дъската остава. Тя е толкова фотогенична и достоверна, че бих и дала Оскар за поддържаща роля…

Любимо място за моите неделни разходки са битпазарите около Москва, а по време на командировките - битаците на руските провинциални градове, където мога да бродя с часове, потапяйки се в тази удивителна и своеобразна атмосфера на хорското множество. За мен тези развалини са истинска съкровищница на Али-Баба. Оловни войници, стари обувки и галоши, стари картички, ръждясали ключове - всички тези предмети, купени от мен и донесени от приятели и познати стават мои "модели", и лягайки на скенера оживяват в изобразителното пространство на сканограмите.

Процесът на създаване на "снимки без фотоапарат" ме увлече толкова силно, че проблема с творческата ми реализация престана да съществува. Опитайте и вие. Възможно е това занимание да ви увлече също и да стане нов етап от творческата ви изява.

2008 © Светлана Пожарская

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.