• ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...

АВТОМОБИЛНА ФОТОГРАФИЯ

Въведение

Автомобилната фотография е започнала развитието си отдавна

и днес заема достойно място: всеки от нас е отварял списанието Top Gear. Конкуренцията в този жанр е огромна и хората с опит, практикуващи го стават все повече. Разбира се, винаги е имало хора, които снимат автомобили, но обикновено с това се занимавали не професионалисти, а журналистите, пишещи текста към статията. Имало е и изключения, когато работата се е изпълнявала от фотограф. Това обикновено зависи от бюджета на клиента и желанието му да получи или да не получи в крайна сметка качествен материал.

Специфика на снимането на автомобили

Всички правила, валидни за натюрморт, пейзаж и. т.н. ще помогнат да се овладее този вид снимки. В автомобилната фотография има множество нюанси. Но не всичко е така просто. Ще разгледаме някои от тях:

  • за красиво изобразяване на повърхността на автомобила фотографът трябва да има поляризационен филтър, който ще отстрани излишните бликове и отражения от колата;
    препоръчва се използването на статив;
  • за достигане на най-добър резултат преди снимките трябва да се измие автомобила – никой не иска да види мръсотия по чистия автомобил, с изключение на снимките, в които замърсяването е идея на фотографа (високопроходим автомобил на кален път…);
  • необходим е щателен подбор на мястото (фона), подходящо за стила на автомобила и няколко часа режисирани снимки;
    най-доброто време е изгрева или залеза – светлината става по-мека и изчезват ярките сенки;
  • всички стъкла и врати на автомобила трябва да са затворени, защото на снимката първи ще привличат погледа

Студийна снимка

Всички знаят какво е студио. Но тук също има разлики: огромни мащаби, мощно оборудване, подвижен подиум и т.н. Фотографът може сам да създаде осветяването на обекта и да рисува нужните му бликове за подчертаването на детайли на автомобила. Тези снимки са с голям бюджет и малко на брой клиенти. Наемът на такова студио е около 2000 евро на ден.

Имитация на студийно снимане чрез фотообработка. Замяна на фона

По-достъпен способ за придаване на снимката на рекламен вид е да се имитира в графичен редактор студио или да се смени фона. Такава обработка на изображенията дава възможност на тунинг ателие напр. да получи качествени рекламни снимки на тунингования автомобил, без да е напускал гаража. Процесът на имитация изисква много добро познаване на разположението на сенките и източниците на светлина – грешката може да ви струва ефекта на левитация на автомобила, който (вместо уверено да стои на колелата си) «се вдига» от земята. Замяната на фона става с две снимки – на автомобила и на фона, който ще се постави. Това трябва да се направи така, че двете снимки да си подхождат, без видими грешки.

Постановъчно снимане на статична сцена

Това е основният вид снимки, където може да се пробва всеки човек. Организацията на такъв вид снимки изисква от фотографа намиране на подходящо място за автомобила. Всеки автомобил е с характер, който се проявява чрез дизайна му и именно в съответствие с него се търси място за снимки. Важен детайл е подборът на ракурс, най-пълно показващ красотата на автомобила – не всички автомобили са идеални, а вашата задача е да го направите именно такъв на снимките.

Групова снимка на автомобили

Постановка от два-три и повече коли в кадъра е в пъти по-сложно от снимането на един автомобил. Тук трябва да се следи да не се закриват един друг. За това помага високата точка на снимане. Ако от вас се иска да направите един групов кадър, смело разположете всички автомобили под ъгъл – това ще позволи да се внесе информативност, която ще се загуби в случай, че се поставят успоредно един на друг с “лице”към камерата.

Детайли

Ако изпълнявате частна поръчка е възможно фаровете, радиаторните решетки , броните и други детайли да не са така важни, но ако снимате за списание, такива снимки стават неотменна част от фотосесията – статия с такива фотографии ще изглежда по-пълноценно и стилно.

Салон

За получаването на качествени снимки ще ви се наложи да се поизпотите: трудностите се заключват в проблемите с осветлението и рязкостта на снимките. Малко са тези, които успяват от първия път да получат качествена снимка на салона без изгорели и черни участъци – в автомобила е тъмно, а навън светло. Как да се избавим от такъв контраст. Решението се намира в използването на няколко светкавици. Схемите на разположение ще опиша в бъдещи статии. Сега ще кажа само, че при снимането на салона нерядко се прави имитация на студио, която решава проблема с преосветяването на челното и страничните стъкла. Освен имитация на студио може да помогне и отделна снимка на фона на стъклата.

Снимане на динамика

Панинг, паралелно снимане, снимане с rig – говори ли ви нещо? Всички те ще ви помогнат да направите снимки с размазан фон и рязко изобразен автомобил.
Да започнем с панорамиране. Най-разпространения метод за снимане на автомобил в движение. Използва се при снимане на състезания и други събития, при които не може да се приближи до автомобила и да се помоли шофьора да премине от там, където ни е нужно. Снимката се прави със скорости от 1/10 до 1/200 ( в зависимост от скоростта на движение на обекта и желания ефект на размиване на фона) със следящ АФ и в режим серийна снимка. Фотографът в момента на снимане трябва да следи автомобила, държейки на фокус някой детайл (напр. фар).

Rig е конструкция, фиксираща камерата на разстояние 1 и повече метри от автомобила с помощта на тръби или други инструменти. Rigshot е кадър, направен с такава конструкция. Преимуществото на този вид заснемане е, че позволява камерата да е неподвижна спрямо автомобила. Снимката се прави на скорост 0,5-3 сек. (в зависимост от желаното размиване на фона).

Паралелното снимане е по-прост и ограничен вариант отколкото с rig. За снимане ви трябват два автомобила. В единия седи фотографът, а другият е обект на снимане. Двата се движат с еднаква скорост, и фотографът прави всичко, както при панорамиране. Тук, за разлика от панинга автомобилът ще е рязък заради паралелната треактория на движение.

Репортаж

Да-да, същият репортаж, само че от автомобилни спортове. Необходимо е пълно осветяване на събитието: започвайки с проверката на налягането на гумите и завършвайки с награждаването на победителите. За цялото време на състезанието покрай фотографа преминават голям брой сюжети: в открития парк състезатели и механици припряно сменят колела; в зрителската зона фенове яростно аплодират своя кумир; на pit line пилотите си пожелават взаимно успех; в коментаторската кабина, от напрежението на състезанието коментаторът се залива с горещо кафе; един от състезателите се запознава «случайно» с една от gogogirls – всичко това е интересно за зрителите и създава пълноценна картина на събитието.

Информативността и художествеността в автомобилната фотография са два критерия за оценка, които се отнасят към различни типове снимки. Информативност е доколко са видни детайлите на автомобила и функционирането им. Такива снимки са полезни за потребителите. Художественост е доколко красиво изглежда снимката. Казват, че и чувал с картофи може да бъде заснет красиво. В автомобилната фотография за един от тези чували се смятат руските коли и …Дачия Логан. Ако се получи съвместимост между тези два пункта и вие и клиентът ще бъдете доволни от снимките.

2010 © Иван Баринов

Източник

0
0
0
s2sdefault
  • СВЕТОДИОДНО РИНГОВО ОСВЕТЛЕНИЕ

    Сравнително евтина алтернатива на макроринговата светкавица. В повечето случаи прилича досущ на нея, като захранващият блок се закрепва към гнездото на светкавицата на тялото на фотоапарата.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.