• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

    photo by Boris Matijasevic

    1. Недостатъчно бял фон.

    Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ДРЕХИ В 7 СТЪПКИ

      Следните насоки ще ви помогнат да създадете качествена рекламна фотография на облекла, представено от модел.

Преследването на мегапиксели отдавна попадна в задънена улица, но е ясно, че скоро няма да спре. Цифровите камери са все по-големи, а хората търсят нещо различно, нещо, което ще ги избави от:

0
0
0
s2sdefault

Във фотографската енциклопедия на Фред и Глория МакДар за думата "натюрморт" се дава следното определение: "Общ термин за снимане на неодушевени предмети и стоки, често за използване в рекламата". Когато неголеми обекти са разположени върху маса, натюрмортът понякога се нарича "настолна" (table top) фотография. С изключение на последното уточнение, определението напълно съответства на това, което се използва по отношение на живописта.

0
0
0
s2sdefault

Всеки начинаещ фотоекспериментатор (това е оня, който не жали фотоапарата си и се опитва да заснеме нещо неразбираемо така, че да е непонятно в еднаква степен и на всички останали)

0
0
0
s2sdefault

История

Основните принципи на формирането на изображението с пинхол са описани първо в трудовете на китайския философ Мо Цу в V в. пр.н.е. В Източнотго полукълбо получаването на изображение при преминаването на светлина през малък отвор е описано от Аристотел през IV в. пр.н.е.

0
0
0
s2sdefault

Първи опити за снимане

Започнах да снимам късно, в детството си не се увличах от фотографията, израстнах в семейство от художници, където фотографията се смяташе за нещо долнокачествено.

0
0
0
s2sdefault

Снимането на животни в естествени условия, за разлика от други направления във фотографията не е "технологичнo", неговите основи не могат да бъдат научени с курсове или книжки.

0
0
0
s2sdefault

ТЕХНИКА НА АСТРОФОТОГРАФИЯТА

Звездно небе… няма пораснало дете, което да не си спомня за небето от детството – на село или в планината, с милиарди звезди, дълбоко черно небе под което е мечтал всеки…

0
0
0
s2sdefault

Снимането на животни е увлекателен процес, който не може да бъде сравнен с нищо друго, защото животните са абсолютно непредсказуеми

0
0
0
s2sdefault

Уличният фотограф, както и шпионина трябва да е незабележим: с това популярно мнение не би спорил никой от начинаещите фотографи. Но преди всичко трябва да се определи нужно ли ви е това. С други думи, от какво се страхувате: от насилие, или от ненужна усмивка в камерата. Всеки отговор предполага своя стратегия. Ако ви е страх от бой, крийте се само тогава, когато опасността е очевидна. Ако не искате усмивка, не реагирайте на тях: представете си, че все едно ви няма.

0
0
0
s2sdefault

Домашните любимци от често попадат в обектива на начинаещия фотограф - винаги са близо и дават ден по ден да се повишава майсторството и да се изглаждат фотографските навици.

0
0
0
s2sdefault

При архитектурната фотография фотографът си има работа със статични и постоянни обекти. За разлика от другите жанрове, тук с малки изключения не се преследва уникалността на момента

0
0
0
s2sdefault

Страница 1 от 2

  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.