• ЖЕРТВИ НА СВЕЩЕНИТЕ ВОЙНИ

    На кинолозите отдавна е известен факта, че кучетата приличат на своите стопани.

    Прочети още...  
  • НЯКОИ ПРАКТИЧЕСКИ ПРИЙОМИ ПРИ ОБЩУВАНЕТО НА ФОТОГРАФА СЪС СОБСТВЕНАТА МУ ЖЕНА

    Както бях написал по-рано, има Висши Критици на фотоизкуството, просто критици, ценители, хора, равнодушни към фотографията, хора, които не обичат фотографията и накрая, жените и приятелките на фотографите.

    Прочети още...  
  • ТЕСТ: КАКЪВ ФОТОГРАФ СТЕ?

    1. Кой е Хелмут Нютон?

    Известен фотограф - 3 точки

    Канцлер на ФРГ - 2  точки

    Откривателят на Закона за земното притегляне - 1 точка

    Струва ми се, че е зет на Хуан Антонио от вчерашния сериал - 0 точки 

    Прочети още...  
  • ЖЕЛЕЗНИТЕ ПРАВИЛА ЗА ЛОША СНИМКА

    Тази тема може да се стори пресилена за някои. Струва ни се, че получаването на снимка, която никой не може да разгледа, без да получи позиви за повръщане или поне без изражение на скука на лицето не е толкова трудно. Всеки притежател на фотоапарат има куп снимки, справящи се с тази задача.

    Прочети още...  
  • PHOTOSHOP за Титани

    (Илюстрована инструкция стъпка по стъпка за ефективна работа с програмата от инсталацията до деинсталацията)

    Прочети още...  

Работната отсечка (работен отрязък) на  обектива  (или фотоапарата) е равна на разстоянието от опорната повърхност на байонета (плоскостта на закрепване) до фокалната равнина (филма или матрицата).

A
A - като обективите от М серията, но с позиция "A" на гривната на диафрагмата, позволяваща управление на стойностите на диафрагмата от тялото на фотоапарата в режим "приоритет на диафрагмата" (PENTAX)
A (Alpha Type, ?) - обозначение на тип байонет (Sony)
A, Av  - режим "приоритет на диафрагмата"
A, Av  - режим "приоритет на диафрагмата"
A/D - аналогово-цифров преобразувател
ACR - Adobe Camera RAW, вграден RAW конвертор в Adobe Photoshop

 

  • СНИМАНЕ НА АРХИТЕКТУРА: ИЗБОР НА ГЛЕДНА ТОЧКА

    При архитектурната фотография фотографът си има работа със статични и постоянни обекти. За разлика от другите жанрове, тук с малки изключения не се преследва уникалността на момента

    Прочети още...  
  • ПЪРВО ПРАВИЛО НА СТУДИЙНИЯ ФОТОГРАФ

    Фотографите, които никога не са снимали в студио и погълнали разнообразна информация, купуват студийни комплекти, смътно представяйки си как да използоват апаратурата и не особено разбирайки принципите за работа с импулсна светлина. Тайните в работата със студийно осветление са прости и в същото време сложни.

    Прочети още...  
  • OСНОВИ НА ИНФРАЧЕРВЕНАТА СНИМКА

    Съществува забележителен вид фотография, която открива различен, "паралелен" свят, скрит от човешкото око - инфрачервената фотография.

    Прочети още...