• ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...

ФОТОГРАФИЯ И ЖИВОПИС

Разхождайки се по търговската улица в Созопол, почти винаги има "улични" художници, готови да нарисуват всякакъв портрет, не само от натура, но и от снимка.

Може да бъде шарж, или реалистичен портрет, който копира изходната снимка. Към тези художници отношението невинаги е сериозно. А всъщност и великите художници не винаги са рисували от натура.

Да направим малко пътешествие в миналото. Края на XIX век. Изобретяването на фотографията през 1839 г. се оказало навременно и необходимо. Фотографията се представяла като някакъв молив на природата, който позволява с лекота да я запечата. Дотогава това са правели единствено ръцете на художника.

От момента на създаване, от рисуването със светлина активно са поинтересували хората на изкуството. Някои възприемали новия начин за изобразяване с възторг, други с насмешка. "Още съвсем малко усилие и Вие ще можете да се състезавате с фотографията" - тези думи били адресирани към автор на твърде реалистична рисунка и принадлежали френския импресионист Едгар Дега. И въпреки това той с интерес изучавал снимки на хора и животни.

Известният френски поет и есеист Пол Валери написал за Дега: "...Той обичал и ценил фотографята във времето, когато другите художници я пренебрегвали или не се решавали да признаят, че я използват".

През 90-те години на XIX век Дега сам се захванал със снимане - фотографирал танцьорки. Във Френската национална библиотека се съхраняват няколко негатива и позитива на Дега. Съпоставката на тези фотографски етюди с рисунките на художника говорят за пряко взаимстване в детайли.

Намерили се хора на изкуството, които упрекнали Дега в увлечение по фотографията. Показателно в това отношение е изказването на руския живописецивописца Аполинарий Васнецов: "Дега е великолепен моментен ходещ фотоапарат! Неговите бохемски фотографии на балерините са възхитителни. Може даже да се определи откъде "щрака" този моментен фотоапарат. Може да се снима от първия ред кресла, може иззад кулисите, от залата, но очевидно обективът на фотоапарата е бил насочен през ключалката и се получила уродлива балерина, поправяща стъпки... Разбира се, ако главата на човека беше празна касетка "Кодак", то той би бил прав, не виждайки нищо от света, освен крака, рамене, бедра и състезаващи се коне. Можем само да се дивим и да съжаляваме, че забележителен художник като Дега губи времето си напразно: всичко, което прави той може да се изпълни за 25 франка от всеки фотограф с вкус".

Думите на Васнецов са едно от свидетелствата за острите спорове за взаимоотношенията между изкуството и фотографията. Тя необратимо изисквала от художниците отношение към себе си. И това отношение било нееднозначно.

Характерно е, че стремежът да се предаде натурата (предметния свят) с максимална точност, възниква в изобразителното изкуство в преломни за него епохи. Тогава се появила необходимост да се преодолеят натрупаните дотогава, но не отговарящи на потребностите на новото време форми на художествени условности. В това отношение показателни са периоди, като ранната гръцка класика, ранното Възраждане, втората половина на XIX, началото на ХХ век.

Фотографията не пренебрегвал Иля Ефимович Репин. През 1888 г. от снимка той нарисувал портрета на Тарас Шевченко. Почти двадесет години по-късно друга снимка послужила като основа за изобразяването на Л. Н. Толстой зад писмената маса и стоящия редом С. А. Толстой.

С помощта на портретни снимки Репин създал огромното платно "Государственный совет".

За Репин снимала и съпругата му Н. Б. Нордман-Северова, фотолюбител и участник във фотографски конкурси. Но когато към Репин се обръщали с поръчки за портрет по снимка, той обикновено отказвал.

И по-късно снимки са служили като ескизи за живописците. Планинския ландшафт на "Демон" Михаил Врубел нарисувал по снимка.

А Пол Гоген, по време на второто си пребиваване на Таити, използвал фотографски снимки при създаването на картините си.

Към фотографията се обръщали и Анри Тулуз-Лотрек, и Делакроа…

Намирате ли сходство?

0
0
0
s2sdefault
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.