• ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...

РЕЖИМИ НА ФОТОАПАРАТА ОТ Р ДО М

За сюжетните програми на снимане знае всеки начинаещ фотограф - те са създадени за да избавят новака от главоболия.

Когато снимаш човек - избираш "портрет", когато снимаш дърво - избираш "пейзаж". Съвсем просто, а най-важното, вече е обмислено от много фотографи, програмисти и маркетолози. Но ако сте начинаещ и все още не сте се запознали със сюжетните програми, по-добре прочетете това и вървете на снимки, за да го практикувате.

Трудностите започват тогава, когато у интересуващия се човек възникнат въпроси и спорове с фотоапарата - тези програми му отесняват, иска повече, а фотоапаратът продължава тъпо да снима с едни и същи настройки. Тук ще споменем четири програмни режима.

В най-общия случай режимите са 4. Има и по-малко, а от известно време производителите измислиха още един, пети, така че броят им варира. Да ги разгледаме подробно:

· P - просто "програмен режим". Фотоапаратът сам избира минималната скорост и стойността на диафрагмата, необходими за рязко изображение в определени условия. Може условно да се приравни към автоматичния режим, с разликата, че могат да се настройват редица параметри (напр. Чуствителност на матрицата, баланс на бялото, настройки на jpeg и др.). Абсолютно безмозъчен режим със съмнителна полза.

· A (или Av) - режим "приоритет на диафрагмата". Използващия го задава стойност на диафрагмата, а фотоапаратът - скоростта. Любимия на всички фотографи режим, който дава възможност за пълноценно управление на дълбочината на резкостта, (отворена диафрагма, напр. 1.8 или 2.8 съответства на малка дълбочина на рязкост, затворената, напр. 16 или 22, обратно, голяма). Единственният недостатък на режима е, че диапазонът на скоростта, с който работи камерата е ограничен отдолу, например при скорост, по-ниска от 4 сек. редица фотоапарати няма да работят, въпреки, че във спецификациите им са записани и по-дълги експозиции. Просто се смята, че при експозиция, по-дълга от 4 сек., ако се снима от ръка при всички случаи всичко ще е размазано.
Удобно е, когато искате да постигнете максимална рязкост за конкретен обектив - ако се смята, че на 2,8 изобрежинието е меко, а на 4-8 кадрите са максимално резки, просто да се настрои на стойност 5.6.

· S (или Tv)   режим "приоритет на скоростта". Използващия го задава стойност на скоростта, а фотоапаратът - диафрагмата. Режимът е сравнително ограничен и като правило се използва за заснемане на спортни събития, когато улавянето на момента е по-важно от разработката на фона. Към спортните събития попадат и децата, които могат да бъдат хванати на скорост около 1/250 сек., преди да избягат. Може да се използва за по-продължителни експозиции, например панинг.

· M - изцяло ръчен режим. Използващият го настройва всички параметри сам. Обикновено чуствителността на матрицата може да е автоматична при първите три режима, при ръчния се избира ръчно. Отговорът е прост, този режим избират или тези, които експериментират, или тези, които знаят какво правят. Режимът напълно сваля ограниченията при нощно снимане, защото дава възможност на фотографа да избере абсолютно всяка скорост, всяка стойност на диафрагмата и стойност на чуствителност на матрицата. По този начин могат да се заснемат съзнателно недоекспонирани или преекспонирани снимки, да се снима с обективи, които не са предназначени за даден фотоапарат и т.н. Нощните снимки изискват допълнителна уговорка - тъй като времето е много (а небето черно, което въвежда светломера в заблуда, той ще определи снимката като тъмна и безкрайно ще увеличава времето за експозиция), може по-дълго да се постои около статива избирайки различни стойностти на експозицията, за да се постигне желания ефект: размазана вода, фарове на автомобилите при по-дълго експонационно време, движението на звездите при много дълги експозиции или снимки на падаща капка при много кратки.

· Sv - режим "приоритет на чувствителността", сходен с "програмен режим", но заедно със скоростта и стойността на диафрагмата, фотоапаратът избира и чуствителността на матрицата, с възможност за бърза корекция от фотографа.

· TAv - режим "приоритет на диафрагмата и скоростта", когато фотографът дава стойности за скоростта и диафрагмата, а фотоапаратът - подходящата чуствителност на матрицата

· A-Dep - режимът "приоритет на диафрагмата с контрол върху дълбочината на резкост" се използва, както за разработване на предния план, така и на задния. Фотоапаратът замерва разстоянието между тях и задава стойност на диафрагмата (и скоростта).

Sv и TAv в настоящия момент съществуват само при последните модели на Pentax, а A-Dep само при Canon - трудно е да се каже, дали ще бъдат внедрени от останалите производители, а и не е ясно доколко е оправдано изнасянето на автоматичен или полуавтоматичен отделен режим за настройка на чуствителността на матрицата, затова няма да се спираме на тях.

За да се ориентирате напълно, съставихме тази малка табличка:

0
0
0
s2sdefault
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • СВЕТОДИОДНО РИНГОВО ОСВЕТЛЕНИЕ

    Сравнително евтина алтернатива на макроринговата светкавица. В повечето случаи прилича досущ на нея, като захранващият блок се закрепва към гнездото на светкавицата на тялото на фотоапарата.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • МАКРОПРЪСТЕНИ

    Използването на макропръстени е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.