• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. За предметна фотография професионално студио не е задължително. Напълно достатъчна е и домашната обстановка: може да се снима на масата, до прозореца, на фона на окръжаващите предмети.

    Прочети още...

КОРИГИРАНЕ НА БАЛАНСА НА БЯЛОТО

Балансът на бялото е крайъгълният камък за много начинаещи фотографи. Интересно е, че това е един от доводите на тези,

които фанатично снимат в RAW и даже призовават всички начинаещи да правят същото, заради възможността за корекция на баланса на бялото още при конвертирането. За това, че понякога мисленето или работата с Фотошоп са полезни, такива фанатици се замислят рядко, както и за факта, че съвременните апарати отидоха далеч в работата на автоматиката и със задачата за коректно определяне на ББ се справят много по-добре. Това касае и компактните фотоапарати, малка част от които могат да снимат в RAW и по тази причина няма възможност за коригиране на ББ в конвертора.

Между другото, основното препятствие, на което се натъкват съвременните фотоапарати е луминесцентното осветление. Луминесцентните лампи не само имат различни температури (червена, оранжева, зелена), но и примигват, което докарва до лудост електрониката - при измерването на експозицията температурата е била една, при експозицията друга, затова и кадрите винаги могат да ни удивят. Има разбира се камара от програми, даже и при печатарите (Netprint има вграден коректор в печатната машина), които позволяват в автоматичен режим достатъчно уверено да коригират грешките на фотоапарата или фотографа. Разбира се не без недостатъци, но това е неизбежно. Тук на помощ идват ръцете ни, които могат да пропълазят във Фш и всичко да оправят. Предлагаме простичка рецепта, състояща се от няколко стъпки и не изискваща дори използването на криви.

И така, да пристъпим към лечението на ББ...

1. Отваряме снимката, намираме доказателства за "избягал" ББ, поставяме контролни точки за цвета (пипетката Color sampler до обикновената пипетка) в места, където би трябвало да има неутрален (сив) цвят. Също така можете да се ориентирате, например по цвят на човешкото лице или друг запомнен цвят. Както виждаме в информационния панел, всички цветове са със силно изразен син оттенък (умишлено постигнат при конвертирането с цел илюстрация).

2. Дублираме фоновия слой (Background). Появява се нов слой (Background copy):

3. Върху горния слой (Background copy), който трябва да е активен прилагаме филтър Average blur (меню Filter > Blur > Average). Горният слой се запълва с един в цвят се вижда ненужния оттенък (тук той е син):

След това е лесно, е инвертираме слоя с Ctrl+I, и той става розов (в конкретния случай!):

4. Сега избираме режим на смесване на слоевете, като в практиката ни се струва, че най-подходящият е Hue (може също Color) от падащото меню в горната лява част на палитрата на слоевете. След избора на режима на смесване, променяме прозрачността на горния слой, контролирайки "посивяването" на контролните точки. Трабво да се отчете, че в RGB контролните точки трябва да се стремят към еднакви стойности, а в Lab каналите към нула.
5. В илюстрацията се вижда, че ние не успяхме да направим контролните точки абсолютно сиви. В случая мозъкът и опитът ще довършат работата. Тези действия можат да се запишат в екшън, за по-лесна редакция с други изображения.
Ние ще си поиграем още малко. Проблемите са забележим цветен шум, недоекспониран кадър, нисък контраст, слаба наситеност на цвета, необходимост от повишаване на резкостта.
- чистим цветния шум по вече известния начин, на монохромния плюем
- изсветляваме изображението, регулираме контраста и тона
- регулирираме наситеността, но не с общия плъзгач, защото искаме да избегнем сините тонове, които поначало бяха много в снимката 
Това е резултатът. Естествено, можем да се занимаване с това цяла нощ,  а през деня да мажем във Фотошоп, но такава задача не стои пред нас.,
 
2009 © UncleSam

 

0
0
0
s2sdefault
  • ПОДГОТОВКА НА СНИМКАТА ЗА ПУБЛИКУВАНЕ

    В последно време достатъчно често забелязвям изказвания от типа "Никакъв Фотошоп".

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.