• РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #4. ОСВЕТЛЕНИЕ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    За предметна фотография се използва два типа осветление – постоянно и импулсно.

    Постоянното осветление не е скъпо, могат да се използват подръчни средства като халогенни и енергоспестяващи лампи. Те са любими на начинаещите, доколкото позволяват светлинна схема да се построи нагледно. Но и налага редица съществени ограничения:

    Прочети още...

ПРОМЯНА НА НАСИТЕНОСТТА НА ЦВЕТОВЕТЕ

Индекс на статията

През 2002 г. в Университета Макс Планк е направен експеримент във връзка с изследването на връзката между способността на човека да запомня визуална информация

и методите за подаване на тази информация. На участниците в експеримента показвали различни снимки на ландшафти, след което били помолени да си спомнят колкото може повече детайли от изображението. Независимо от възрастта, участниците си спомняли много по-лесно цветните изображения, отколкото черно-белите.

Цветните снимки дават възможност да се предаде идеята, както чрез разпределението на яркостите, така и чрез цвета. Ние можем да създадем хармонично настроение в снимката със спокойни цветове, близки по тоналност, да внесем напрежение с помощта на комплементарни цветове или да привлечем вниманието към определени участъци с различна цветна наситеност. За начините за промяна на наситеността на цветовете при обработката на снимките и начините за използване за определени цели ще стане дума в тази статия.

1. Значение наситеността за фотографа

Наситеността или интензивността на цветния оттенък се наричат чистота на цвета, т.е. отликата му от еднаквия по яркост сив цвят. Изменението на цветната наситеност оказва влияние на възприемането на снимката. Ярките, наситени цветове създават радостно настроение, такива снимки подтикват към действие, а не към съзерцание. В същото време спокойните, приглушени цветове карат зрителя да разглежда внимателно, да се задълбочи в изобразеното на снимката.

Влиянието на цветовете в цифровата фотография зависи също и от това, къде живее зрителят. Жителите на южните страни обичат ярките цветове и съчетаването на комплементарни цветове, в същото време жителите на северните ширини предпочитат спокойни цветове, съчетания на оттенъци, стоящи близо един до друг на цветния кръг. Затова фотографът трябва да реши какво иска да каже със снимките си, каква е неговата целева група, какви емоции иска да предизвика у зрителите — желание да купи изобразеното на снимката, да отиде там, или просто да се потопи в изображението.

Известно е, че равномерното разпределение на цветната наситеност създава хармонично изображение, независимо от това, колко силна е наситеността на цвета в снимката. В същото време усилването на цвета на определен обект или част от изображението създава напрежение в снимката, принуждава зрителя да се концентрира върху този предмет или участък.

В много случаи за изпълнението на това правило може да се използва избирателна наситеност. Да видим как действа този метод във Photoshop, в какви случаи изменението на наситеността може да помогне на фотографа да подобри снимката и каква роля играе избирателното увеличение на наситеността при това. Измененията на наситеността в примерите е малко преувеличено, за да направи резултатите от всички манипулации по видни.

0
0
0
s2sdefault
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.