• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • 15 СЪВЕТА ЗА КУЛИНАРНАТА ФОТОГРАФИЯ

    В сравнение с останалите жанрове във фотографията, снимането на храна е най-близък до категорията “направи си сам”.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...

ПОКУПКА НА ОБЕКТИВ

Към покупката на технически сложно изделие като обектива трябва да се отнасяме спокойно и сдържано, следва да се отдели достатъчно време за оглед и тестване. Ако има възможност, да се вземе преносим компютър: на него удобно могат да се разгледат пробните снимки, иначе ще се наложи да се задоволите с екранчето на камерата.

И така, след като обективът попадне в ръцете ви, на първо място трябва да се огледа за механични повреди — драскотини, побитости, охлузвания, с две думи всички външни признаци на износване от употребата му. Ако такива не се открият, може да се премине към следващата стъпка.
Свалете предната и задна капачки на обектива и внимателно огледайте челната и задната лещи. Те не трябва да имат никакви механични повреди и протривания. Стъклото и просветляващото покритие трябва да са прозрачни и без наранявания. Погледнете вътре – на вътрешните повърхности не трябва да има прах и гъбички.

Направете няколко снимки, за да се убедите в в правилната работа на автофокуса: последователно фокусирайте върху обекти, намиращи се на известно разстояние един от друг. Фокусирането трябва да е плавно, без прескачане и заяждане. Превключете в режим на ръчно фокусиране и проверете работата на фокусировъчния ринг, който трябва да се върти плавно и без усилие. При тестване на вариообектив проверете работата на пръстена за зумиране. Изискванията към него са същите, като към фокусировъчния ринг. Ако обективът има превключватели — например избор на ръчен или автофокус, ограничител на фокусирането, включване на системата за стабилизация, то тяхната изправност също трябва да се провери.

Сега за най-трудоемкия тест – фронт- и бекфокус. Напомням, че бекфокусът е дефект, при който обективът фокусира преди обекта, върху който се фокусира, а фронтфокусът, съответно след. Така, нужният обект ще е извън фокус. За провеждане на теста са ви нужни статив и тестова мишена, която може да се изтегли от Интернет и да се разпечата. Ако нямате тестова таблица, напълно достатъчен е някакъв вестник: важното е в текста да има заглавие или пасаж с различен шрифт. Поставете камерата под ъгъл около 45 градуса спрямо плоскостта на мишената или текста. Фокусирайте върху центъра на мишената или избрания фрагмент от текста, направете снимки на минимално и максимално фокусно разстояние (при напълно отворена бленда). Внимателно разгледайте получените изображения — максимално рязко трябва да изглежда именно областта, върху която сте фокусирали. Ако зоната на рязкост е отместена напред или назад, то имате фронт- или бекфокус. В магазин можете да поискате друг екземпляр. Разбира се, можете да купите този обектив и за го занесете заедно с камерата в сервиз за калибровка, но това ще отнеме от ценното ви време и ще струва пари.
Ако се убедите, че липсват дефекти и работата с вашето тяло е нормална, можете да купувате смело. Не забравяйте окомплектовката, наличието на документи и попълнена гаранционна карта. Най-удобно е описаните горе действия да се извършат вкъщи.

2007 © Алексей Пучков
0
0
0
s2sdefault
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • ФОКУСИРОВЪЧНИ РЕЛСИ

    Фокусировъчните релси (Макрорелси, макрошейна, Focusing Rail) се поставят между главата на статива и фотоапарата и позволяват при фокусиране да се движи камерата, а не както при обичайното фокусиране - чрез въртене на гривната на фокуса. При снимане с фиксиран мащаб това е единственият начин на фокусиране.

    Прочети още...  
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.