• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА МАТОВИ ОБЕКТИ

    Предметната фотография е един от най-актуалните и търсени жанрове на съвременния фотографски пазар.

    Тя намира широко приложение в сайтове, в Интернет магазини, списания, реклама, дизайн на опаковки, полиграфска продукция и др.

    Прочети още...

КАКВО Е TILT-SHIFT?

Това е обектив с възможност за успоредно преместване (Shift) и накланяне (Tilt) на оптичната ос.

Често го отнасят към т. нар. творчески обективи, защото позволява получаването на необикновени снимки, недостъпни за обикновените обективи.

За какво служи?

Отместването на оптичната ос е особено полезно при снимане на архитектура и пейзажи - то позволява оптически, а не в графичен редактор да се коригират оптичните изкривявания, като изправя наклонените към центъра на кадъра стени на зданията и други вертикални обекти. Обикновено, когато се снима сграда ние насочваме обектива заедно с фотоапарата нагоре, при което матрицата на фотоапарата се накланя и става неуспоредна на сградата.
В случаите със Shift обектив, вместо наклон на фотоапарата, нагоре се придвижва само обективът. Матрицата остава във вертикално положение и изкривявания няма.

Накланянето на обектива спрямо матрицата (Tilt) позволява промяната на плоскостта на рязко изобразеното пространство, обхващайки необходимото и размивайки ненужното. Това е особено полезно в макрофотографията и продуктовата фотография, а също за постигане на необикновени ефекти.
Конструкцията на такъв обектив включва два винта, с които се регулират наклона и преместването на оптичната ос. Освен това, обективът може да се върти свободно около надлъжната си ос. Трансформациите на обектива:

 Шифт (отместване)

 

Тилт (наклон)

 Какво може да се постигне с такъв обектив?

Най-важната функция на такъв обектив е възможността да се коригират перспективните изкривявания, при снимане на обекти с правилни геометрични форми и най-вече архитектура (шифт). Разбира се това може да стане и с Фотошоп, но с това неизбежно настъпва влошаване на изображението.

В продуктовата и макрофотографията се използва за изместването на плосокостта на рязко изобразеното пространство (тилт).

Нищо не пречи за използването му за всекидневна употреба, въпреки че се снима на напълно ръчен режим. С такъв обектив трябва да се работи бавно и обмислено, и желателно със статив.

И разбира се, снимане на общи планове (тилт) за получаване на ефект на миниатюризация, при което се получават удивителни шедьоври, изпълнени с дълбок вътрешен смисъл, разбираем единствено за автора.

2010 © Macropic
0
0
0
s2sdefault
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.