• ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕФЕКТНИ СНИМКИ ЗА ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН

    При създаването на собствен интернет магазин пред вас възникват две основни задачи: в него да влязат посетители и отваряйки го, да не го напуснат веднага. За това несъмнено помагат красивите, увлекатерни снимки, които при цялата си художественост са длъжни да разкажат какво именно продавате.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

    Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...

ПОРТРЕТЕН ОБЕКТИВ

Не търсете надпис portrait на този обектив - няма такъв. Портретният обектив просто има ЕФР 85-135 мм, в зависимост от вкуса на фотографа.

Причината е проста: общувайки с даден човек, повечето то нас гледат на събеседника с други очи, затова сме свикнали да виждаме определен ракурс и само хора, с едностранно увреждане на зрението виждат опонента си по друг начин (всъщност и фотографите-циници). За да разберете тези хора, без да променяте позицията си, закрийте едното си око с ръка и ще видите колко силно се променя ракурсът. Причината е проста: гледайки с две очи, светлината от обекта (естествено отразената) се разпространява в едно направление, без да се събира, а с едно ние я заставяме да се събере в една точка под ъгъл. Тази ситуация може да се коригира, като направим ъгъла по-остър, за да бъдат крайните лъчи по-близки до успоредни линии, каквато ситуация имаме, гледайки обекти с две очи - не напълно, но по-добре от това с което разполагаме…обективът има един зрителен орган.

Естествено, портретите се снимат от някаква дистанция (пак ще споменем "крачния зум"), в зависимост от това, което искаме: едър план, до гърдите, до кръста или в пълен ръст.

Обърнете внимание, че има куп портретни обективи - по техническите си характеристики те приличат на макрообектив, но изискванията са различни: "портретният" е длъжен не само да дава рязка картина в зоната на фокуса, но и да размива фона красиво, в същото време макрообектива трябва само да е рязък.

 
 2010 © Macropic
0
0
0
s2sdefault
  • МАГИЧНИЯТ ДЕКОР

    Веднъж, снимайки насекоми изведнъж осъзнах, че те живеят в съвсем друг свят. Живеят заедно с нас, около нас, но светът им е съвсем различен.

    Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • СЪВЕТИ КЪМ МАКРОЛОВЦИТЕ

    1. Подготовка за макрофотолов
    2. Тръгваме на лов
    3. Къде да снимаме?
    4. Кого да снимаме?
    5. Кога да снимаме?
    6. С какво да снимаме?
    7. Защо снимките не са резки?
    8. Какви приспособления са необходими за макрофотография?
    9. Имам чудесни снимки, защо няма интерес към тях?
    10. Последни щрихи върху снимката. Подготовка за публикуване

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.