• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #7. РАБОТА С ПРЕДМЕТА В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    В предметната фотография, при работа с продукта използвайте ръкавици, които не оставят власинки, за да не оставяте следи върху него.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • ПРОДУКТОВО ЗАСНЕМАНЕ НА ТЪКАНИ

    Било то ръчно плетиво или елитна коприна, обкръжени сме от тъкани. Днес ще разгледаме схеми , помагащи за заснемането им. Вашите приятели, занимаващи се с ръкоделие ще ви боготворят и ако наистина ви се получават добре, даже можете да си намерите фотоместенце в голяма компания, занимаваща се с текстил.

    Прочети още...  
  • 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • АЗ-ЪТ НА ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ: 7 СТЪПКИ

     
    Често се случва. Задачата е да се заснемат няколко предмета за публикуване в каталог. Първата мисъл е да се наеме фотограф.

РИБЕШКО ОКО, ФИШ, ФИШАЙ, СВРЪХШИРОКОЪГЪЛЕН ОБЕКТИВ

Обективите от този тип се характеризират с много широк зрителен ъгъл - при стандарт 180° по диагонала на кропнат кадър просто нямат конкурент.

А това не пределът, примерът е за най-известният съветски МС Пеленг 3.5/8 (причината за популярността му е ниската цена при средно качество). В тази посока рекордьор е Sigma, с 4,5/2,8 обектив, чиято цена разбира се е приказна, който дава изображение, обхващащо повече от 180°...

Впрочем, за такъв широк зрителен ъгъл (практически всичко, което виждат очите ни, включвайки и периферното зрение) се налага да се плати нелоша цена. Нямаме предвид тези смайващи пари за споменатата Sigma, всичко е по-просто: заради свръхширокоъгълния обхват оптичните изкривявания на обектива стават практически такива, като изпъкналостта на предната леща. Всъщност фотографите са страдали кратко време, научавайки се да използват тази слабост като плюс - обективът изкривява перспективата превъзходно и има на практика безкрайна дълбочина на рязкост от половин метър нататък на бленда, т.е. може да се заснеме човек от височина на 20 см над главата му, при което главата ше изглежда като балон, а краката като кибритени клечки. Интересно изкривява линейните обекти - колоните в края на кадъра се извиват дъгообразно навън.

Като цяло, обективът се смята по-скоро за развлекателно средство (в почти 100% от случаите се използва за експерименти), отколкото за сериозен инструмент - на никой не би се харесало да е изкривен в края на кадъра.

 2010 © Macropic
0
0
0
s2sdefault
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • ТЕЛЕКОНВЕРТОР

    Телеконверторът също може да бъде използван в макрофотографията. Всеки голям поизводител има в гамата си от обективи и телеконвертори.

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯТА - ТАКАВА, КАКВАТО Е

    1. Определение

    В техническата литература е прието макроснимка да се нарича снимка в мащаб 1:2 и повече - т.е. когато Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.