• РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

    photo by Boris Matijasevic

    1. Недостатъчно бял фон.

    Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ НА КОЖЕНИ ИЗДЕЛИЯ ЗА КАТАЛОГ

      Неотдавна снимах продуктови снимки на кожени изделия за каталог. С дизайнерката приехме да се снима на черен фон.

      Прочети още...  
    • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #5. ИЗБОР НА ФОН В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

      Като правило, клиентът сам определя на какъв фон ще се снима изделието. Но въпреки това е сте длъжни да го информирате, че предмет, заснет на бял фон трудно може да се мотнира на тъмен фон.

      Прочети още...

Стативът просто е необходим при снимане на ниски скорости. Освен това той освабождава ръцете на фотографа, а това прави снимането по-стабилно и дава възможност без да бързате, да внимателно да уточните желаните кадри.

0
0
0
s2sdefault

Една от най-важните характериститики на цифровия фотоапарат е физическия размер на матрицата (да не се бърка с броя пиксели!). Именно от матрицата зависи примерно 30% от качеството на вашите фотоси.

0
0
0
s2sdefault

Фотообективите представляват сложна оптикомеханична конструкция. Принципно се състоят от множество групи оптични елементи /лещи/, пречупващи и фокусиращи светлината постъпваща в обектива. Благодарение на това може да се увеличи изображението на засниманата сцена и да се фокусира в конкретна точка.

0
0
0
s2sdefault

В предходни публикации споменахме суперзум или ултразум компактни фотоапарати - има и сменяеми обективи с такива характеристики /например 18-200 или 18-300 мм/.

В тази категория недостатъците, изброени по-долу се проявяват значително повече, независимо от старанието на производителите и въвеждането на новите технологии при производството им.

0
0
0
s2sdefault

  • Време за реакция - доколко бързо апаратът реагира на натискане на спусъка и колко бързо създава снимката
  • Ресурс и цена на батерията - колко снимки могат да се направят с едно зареждане на батерията, каква е цената на батерията
  • Серийно снимане - необходимо ли е снимане в бърза серия
  • 0
    0
    0
    s2sdefault

Съвременният фотоапарат е претърпял малко изменения в сравнение с голямоформатните чудовища. Наистина, станал е по-малък, получил е автофокус, стабилизатор на изображението, по-късно филмът е заменен от матрица. Но глобално нищо не се е променило - изображението продължава да се проектира върху светочуствителния материал благодарение на обектива, който винаги е бил в основата на изграждане на изображението.

0
0
0
s2sdefault

Как от цялото разнообразие да изберем фотоапарата, който ни е необходим?

Преди покупката на фотоапарат е препоръчително да се отговори на следните въпроси:

1. Какво точно ще снимаме?
2. Доколко фотографията е важна за вас?
3. Какъв опит имаме във фотографията и постобработката?
4. Имаме ли вече фотографско оборудване от определа марка?

0
0
0
s2sdefault

 
Стабилизацията на изображението е технология, използвана във фотографската и видеотехниката, която механично компенсира движението на камерата, за да предотврати размазването на изображението при ниски скорости.

0
0
0
s2sdefault
  • СВЕТОДИОДНО РИНГОВО ОСВЕТЛЕНИЕ

    Сравнително евтина алтернатива на макроринговата светкавица. В повечето случаи прилича досущ на нея, като захранващият блок се закрепва към гнездото на светкавицата на тялото на фотоапарата.

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • МАКРООБЕКТИВ

    Макрообективът е най-подходящия избор за макрофотография, т.е. с него се постига най-добрия резултат. Конструиран специално за макрофотография, с по-висока резолюция и значително "по-остър" от нормалните си събратя.

    Прочети още...  
  • УВЕЛИЧЕНИЕ. МАЩАБ

     

    Някои начинаещи фотографи бъркат термините "увеличение", "мащаб" и снимка в естествен размер.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.