• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • ИЗБОР НА ФИЛТРИ ЗА СТУДИЙНА ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ

    Тази статия продължава цикъла от уроци по рекламна фотография.

    Прочети още...  
  • ФУУД ФОТОГРАФИЯ

    Дейвид Лофтус и Джейми Оливър

    За много от нас празниците са ядене, ядене и пак ядене. В този кратък урок с нас ще споделят своя опит известният кулинар Джейми Оливър и професиональният фууд фотограф Дейвид Лофтус.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #2. ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

     

    • Заблуда е, че предметната палатка е много удобна за снимане на голям брой предмети. Използването на палатка за продуктова фотография често не ускорява процеса, а го забавя, особено при смяна на изделията или гледната точка.
    • Прочети още...  
    • 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

      photo by Boris Matijasevic

      1. Недостатъчно бял фон.

      Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

      Прочети още...

Тези стъпки не са задължителна процедура за всяка снимка. Но всеки път, когато ви се прииска снимката ви да изглежда правилно, можете да ги приложите.

Обработка на изображенията
Методите на обработка на заснетия материал са изброени в реда, в който трябва да се прилагат:

1. Баланс на белия цвят - корекция на цветната температура и тоналността

0
0
0
s2sdefault

 По принцип не съществува професионална фотографска чанта или раница. Просто има решения от хора, които разбират не само от шев и кройка, но и от особеностите на работа с фотографско оборудване.

0
0
0
s2sdefault

Представете си картина: прекрасен зимен пейзаж, върху снега искрят слънчеви зайчета, сенките падат меко - приисква ви се да вземете апарата и да снимате. Което и правите...и какво е вашето разочарование, когато видите резултата от своята снимка - снегът, разбира се, ще е бял, то ще е далеч от оригинала.

0
0
0
s2sdefault

... или 18% сиво.
Измерващата система (светломера) във фотоапарата е калибрирана така, че да гарантира постоянна експозиция при определени стойности на светлината. Светломера вижда сцената така като, че ли тя е 18% сива.

0
0
0
s2sdefault

Вградена светкавица

Въпреки, че съвременните фотоапарати имат вградена светкавица, възможностите и са ограничени. Задължително е фотографът да има външна светкавица като отделен аксесоар, което веднага разширява възможностите за работа с всеки фотоапарат.

0
0
0
s2sdefault

Да разгледаме принципа на работа на една от най-полезните автоматични функции на съвременния цифров фотоапарат - автофокуса.

0
0
0
s2sdefault
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • СВЕТКАВИЦИ В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Ако предметното разстояние е малко, както при повечето методи за макрофотография нормалното осветление на обекта става трудно, възможно е само отстрани.

    Прочети още...  
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • МАКРОФОТОСНИМКА: ПРИСПОСОБЛЕНИЯ ЗА ОГЛЕДАЛНО-РЕФЛЕКСЕН ФОТОАПАРАТ

    Втората статия от замисления цикъл от статии за макрофотографията. В първата статия Съвети за макроловците, предлагам няколко съвета към любителите на макролова на безгръбначни

    Прочети още...  
  • СКОРОСТ И ДИАФРАГМА В МАКРОФОТОГРАФИЯТА

    Обект на макроснимка може да бъде всеки предмет от окръжаващата среда - от снежинките до върха на химикалката.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.