• FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #6. СХЕМА НА ОСВЕТЛЕНИЕТО В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    Започвайки снимките огледайте изделието, отбележете особеностите и материалите.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ НА БЯЛ ФОН

    Става дума за снимане на изолирани обекти на бял фон, доколкото именно този тип предметна фотография е най-търсен от фотобанките и по щастливо стечение на обстоятелствата, пределно лесен за научаване. Той изисква преди всички акуратност и внимание към детайлите.
  • 10 СЪВЕТА ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ

    Автор yjhsu

    Въпреки развитието на технологиите, привлекателноста на предметната снимка /фотография/ не се е загубила и до днес.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • 8 ГРЕШКИ ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ПРОДУКТОВИ СНИМКИ

    photo by Boris Matijasevic

    1. Недостатъчно бял фон.

    Ако сте избрали бял фон за снимката, то той трябва да бъде именно бял, а не сив. Ако искате сив фон, той трябва да е по-тъмен и най-добре с градиент.

    Прочети още...

Форматът RAW никога няма да бъде общоприет. Никога значи "никога", а не "в близко бъдеще". Старите фотографи помнят, че до появяването му съществуваха няколко формата, които макар и да не са мъртви окончателно днес, са имали по-радващи перспективи отколкото "суровия" формат. Появяването на RAW се свързва с това, че е сравнително по-удобен, практичен и губи по-малко информация по пътя до очите на получателя в сравнение с предходните.

0
0
0
s2sdefault

Във връзка с появата на "достъпни" цифрови огледално-рефлексни камери с пълен 35-мм кадър (Canon EOS 5D, Nikon D700, Canon 5D Mk II), т.е. матрицата е с размер 24х36 мм, често се задава въпроса струва ли се преход от умаления 1.5 (1.6) пъти цифров стандарт DX или APS-C.

При това, не всичко се изчерпва с оправдаването на разходите, колкото със съотношението цена/качество.

0
0
0
s2sdefault

Смятате, че съвременният фотоапарат се различава силно от проверените от времето антикварни модели или сапунерите от миналия век с пластмасова оптика. Грешката е ваша, в това е в дълбочина невярно твърдение и никакви принципни различия не са настъпили

0
0
0
s2sdefault

Когато говорихме за пълен кадър, някой би решил, че не правим разлика между него и кроп - напротив, разлики има и то съществени. Нека в началото уточним: под кроп ние разбираме умален 1.5 пъти (или 1.6) сензор на цифровия фотопарат, а под пълен кадър (фулфрейм) стандартния филмов кадър 24х36 мм.

На всеки е ясно, че има фулфрейм и кропка, като първите са значително по-скъпи. И макар да има отлики, те не са толкова големи, за да оправдаят разликата в цената. DOF-ът е по-плитък, което ще е видно при отворени диафрагми. Затова пък Nikon D7200 е два пъти по-евтин от Nikon D750.

Цветната температура в цифровата фотография се измерва в градуси по Келвин (°K). Цветната температура може да се разбере по-лесно като „настроение“ на светлината. Топлата мека светлина на лагерния огън или излъчваната от свещта светлина, пробужда друго настроение в сравнение със светлината на обедното слънце, пълнолунието или флуоресцентната тръба.

0
0
0
s2sdefault
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • МАКРОФОТОГРАФИЯ НА ГЪБИ

    Бяла гъбка в гората
    Някакъв лист непознат
    е залепнал на шапката.
    XVII в. Мацуо Басьо

    Прочети още...  
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • ЛОВЪТ НА ГАДА

    Дмитрий Константинов
    Дълго встъпление . Бърз курс по техника на безопасност . Гекон токи . Габонска усойница . Папуански гигантски гущер . Плетевидка . Кайманов гущер  . Гладкочел кайман .  Червеноопашата медянка . Зелена игуана . Заключение
  • ОБЪРНАТ ОБЕКТИВ

      

    Макроадаптер

    Позволява скрепване на два обектива (coupling), един, поставен на фотоапарата и втори, обърнат с челната си леща към неговата челна леща. Обърнатият обектив на практика изпълнява ролята на проксарна леща или макроконвертор.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.