• ЗАЩО Е НУЖНО ЗАСНЕМАНЕ НА СТОКИ ЗА КАТАЛОГ ИЛИ ИНТЕРНЕТ МАГАЗИН?

    Собствениците и управителите на интернет магазини знаят, че от това как е представена стоката зависят продажбите.

    Прочети още...  
  • ПРЕДМЕТНА СНИМКА НА ДИМ

    “smoke”, автор Raul Ospina

    Заснемането на дим не е лесно, но ако имате време или стоите вкъщи в някой дъждовен ден, можете да опитате.

    Прочети още...  
  • FAQ ЗА ПРЕДМЕТНАТА ФОТОГРАФИЯ #3. ФОТОАПАРАТ, ОБЕКТИВ И СТАТИВ В ПРОДУКТОВАТА ФОТОГРАФИЯ

    1. Изборът на фотоапарат за продуктова фотография е нееднозначен въпрос.  Мнозина използват висок клас компактни фотоапарати при снимане на дребни предмети заради възможността да визират на дисплея и заради по-дълбокото рязко изобразено пространство.

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ФОТОГРАФИЯ НА ПЛОД И МЛЯКО

    В този урок ще покажем процеса на снимане на класически рекламен дует: плод и мляко.

    Задачата на тази предметна снимка е в едър план да запечатаме момента,

    Прочети още...  
  • РЕКЛАМНА ПРЕДМЕТНА ФОТОГРАФИЯ. СНИМАНЕ НА ГЛАНЦОВИ ОБЕКТИ

    Имиджова снимка на марката Skin Code

    Прочети още...

Макрофотографията е едва ли не единственото направление във фотографията, където почти всичко зависи от техниката, използвана при снимане.

0
0
0
s2sdefault

При продажбата на снимки по евтиния Royalty free лиценз, снимката се продава безброй пъти (например добра снимка се продава 500 пъти/год.). И понеже не се продават изключителните права, снимките се използват с ограничено приложение. Цената варира от 1 до десетина долара в зависимост от размера. Всяко изтегляне увеличава надницата на фотографа.

0
0
0
s2sdefault

Първа стъпка. Подготовка на снимките за продажба

За успешната продажба на снимките трябва да се спазват две правила: максимално възможното качество на снимката и интересен сюжет. Изображението трябва да е без шум, да е на фокус, да няма изгорели участъци. За достигането на добро качество най-подходящи са DSLR

0
0
0
s2sdefault

Психолози изследвали причините, подтикващи хората да снимат. Анализирали са огромни масиви от любителски снимки. За класификацията на сюжетите е привлечен контингент от хора, далеч от фотографията. По този начин, наименованията на сюжетите не са натрапени от специалисти, а са предложени от аморфна маса от обикновени зрители.

0
0
0
s2sdefault

Има тълпи от хора, чиято численост, разпределена по становете на производителите се разпада на пазарните дялове на всеки производител и съответства на пазарните му позиции, - възможно е именно затова в много фотофоруми да забраниха въпросите "кое е по-добре, Canon или Nikon" като безмислени и неизбежно водещи до бой по мутрата. Има даже мнение, че подобни дискусии са на практика "лов на вещици" (или "свещени войни"), т.е. битка между непримирими съперници. Това на практика доказва упадъка на форумите като форма на общуване и получаване на информация днес.

0
0
0
s2sdefault

Когато започнете да навлизате в техниката на снимането, най-неразбираема е думата експозиция. Обикновено веднага разбирате какво е скорост и диафрагма. След разясняването на последните две, първото става ясно от само себе си: експозицията, или "експодвойката" е комбинация от скоростта на затвора и стойността на диафрагмата за конкретен кадър.

0
0
0
s2sdefault

За избора на огледално рефлексен фотопарат (DSLR) вижте Избор на DSLR.

Процесът на вземане на решения, които предполагат финансови загуби е неприятен с това, че разбираш резултата след като си загубил парите безвъзвратно. Даже сега, във века на информационните технологии, можеш да си напълниш главата със спецификации на фотоапарати, и вместо да си изясниш въпроса да се объркаш още повече. Фотоапаратът се избира на основата на няколко принципа:

0
0
0
s2sdefault

Ще кажа веднага: не е възможно да се научи изкуството фотография. Както не е възможно да станеш гений или талантлив - ако не си се родил с това (а ние, бездарниците сме смазващо болшинство), значи, това просто не е съдбата ви.

И веднага ще добавя: да се научиш да снимаш околните по-добре е реално

0
0
0
s2sdefault

Това е числовата пропорция между диагонала на кадъра на 35 мм. филм (24x36 мм) и матрицата на цифровия фотоапарат, имаща обикновено по-малък или почти същия размер. Служи за изчисляването на еквивалентното фокусно разстояние на сменяемите обективи.

При използването на 35-мм оптика от филмов фотоапарат за стандартен се смята обектив с фокусно разстояние 50 мм., широкоъгълен - не повече от 35 мм. За портрети се използва обектив от 75 до 135 мм, а по-"далекобойната" оптика се използва за решаването на специални задачи (например, спорт).

0
0
0
s2sdefault
  • ПРОКСАРНА ЛЕЩА

    Най-лесния и евтин начин за макрофотография е използването на проксарни (макро-) лещи (филтри).

    Прочети още...  
  • СУПЕРМАКРО

    Между многото жанрове във фотографията особено място заема фотографирането на малки обекти в едър план.

    Прочети още...  
  • СНИМАНЕ НА ДИВАТА ПРИРОДА. ЗЕМНОВОДНИ

    Старото езеро.
    Във водата скочи жаба.
    Плясък в тишината.
    XVII в. Мацуо Басе

    Прочети още...  
  • ПОЛЕВА МАКРОФОТОГРАФИЯ НА РАСТЕНИЯ: ТЕХНИКА НА СНИМАНЕ В ЕСТЕСТВЕНИ УСЛОВИЯ

    В тази статия ще разкажа за техническите моменти и подхода към макрозаснемането на растения в дивата природа, които смятам за важни. Прочети още...  
  • МАКРОМЕХ

    Използването на макромех е друг метод за превръщане на обикновен обектив в макрообектив. Разтяга се до 100, 200 и повече мм. Като цена е съизмерим с проксарните лещи, т.е. евтин.

    Прочети още...
© 2009-2018 MacroPic. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.